Pagina's

donderdag 31 juli 2014

En de geboorte van alweer ... een jurkje !

Onder het motto dat een meisje nooit kleedjes genoeg kan hebben, en volledig geïnspireerd door de blog van Debora Sluijs besloot ik na de Louisa Jurk aan alweer een nieuw jurkje te beginnen. 
Ik weet het, ik weet het, ik lijk wel verslaafd ... maar het is dan ook zo leuk !


Ik wou een simpel topje met een rimpelrokje, naar het voorbeeld, 
en had daarvoor nog een geschikt stofje van bij Veritas liggen 
waar ik al een tijdje een bestemming voor zocht. 




Het moest wel een kleedje worden dat ze nu nog kon dragen, 
maar dat ook geschikt zou zijn voor de komende herfst/winter ... 
Aangezien ik nog geen krak ben in zelf mouwen uitvinden besloot ik het jurkje mouwloos te maken. 
Ideaal voor het tussen seizoen, en in de winter altijd mooi met een souspulletje en een broekkous eronder! 



En toen konden we eraan beginnen ... patroontje van het bovernstuk uithalen was makkelijk, 
uitknippen en overlocken ook. 
Tot mijn grote verbazing ging ook het hele proces van in elkaar steken vlotjes :)




Toen kwamen we aan het rokje, ik wou dus een rimpelrokje maar had dit nog nooit gemaakt. 
Gelukkig staat in het boek SVDHZ duidelijk uitgelegd hoe dit moet, 
en na enkele proeflapjes heb ik mij aan de eigenlijke rok gewaagd. 
Resultaat : geslaagd !



Ik wou eens geen klassieke rits, en had via een vriendin een systeem met drukknoopjes op band gevonden. Dus ik besloot dit eens te proberen, en ookal is het niet zo simpel om er met je voetje over te stikken, 
het is wel gelukt en het is heel netjes als eindresultaat.


Tot slot moesten we dan nog het rimpelrokje aan het bovenstukje kunnen bevestigen, en ook dit lukte zonder enig probleem ... en toen was het jurkje al klaar op amper 2 uurtjes tijd ...
Wat een meevallertje zeg ;-)



Zoals beloofd hielden we ook een 'mini' fotoshoot,
met dit als resultaat :











Geen opmerkingen:

Een reactie posten