Pagina's

dinsdag 29 juli 2014

Sunny Pants - La Maison Victor

Ik had op de naaigroepjes waar ik lid van ben op FB ( Naaien voor Vriendinnen ) en ( De Stoffemiekes ) al heel wat prachtige Sunny Pants voorbij zien komen. Zelf twijfelde ik of het mij wel zou passen, tenslotte is het een model waar je ofwel voorstander ofwel tegenstander van bent, en met een soms behoorlijk hoog pyjama gehalte.

Toen ik op een druilerige zondag aan het neuzen was in de stoffenwinkel kwam ik echter een prachtig tricot stofje tegen dat gewoon schreeuwde om tot een Sunny Pants verwerkt te worden ... dus ik nam het mee en besloot het eens te proberen. Werd het niets, dan had ik er toch een comfi broek voor thuis bij :)

Dus zijn we eraan begonnen, patroontje uitgetekend, op de stof gelegd en de stof geknipt. Je moet weten dat dit mijn eerste projectje met tricot was en tegelijk ook mijn eerste keer met mijn gloednieuwe overlock. Spannend ! Toch wel goed gevloekt op de tricot stof, die dingen blijven niet mooi op elkaar liggen zoals katoen, rekken bovendien mee en maken het verdraaid moeilijk om rustig te blijven.

Dus na een dagje zweten en zwoegen was hij klaar, mijn eigen Sunny Pants, en ik was meteen verliefd! Het was meteen duidelijk dat dit geen broek enkel voor thuis zou worden, maar een broek om mee de wereld te verkennen en avonturen te beleven.




































Toen dochterlief de volgende ochtend de nieuwe broek van mama met al die mooie kleurtjes zag, wou ze meteen ook zo een broekje. Even dilemma want hoe beginnen we eraan ...
Opnieuw onze LMV erbij gehaald en beslist om de broek te maken van de Ally Jumpsuit.

Enkel de tailleband was wat moeilijker, ik had ervoor gekozen om geen aparte tailleband te nemen maar bovenaan gewoon een omslag te maken om de elastiek door te rijgen. Dit was niet zo handig met de zakken, en ook niet met de steeds verschuivende tricot. Onder het motto de aanhouder wint hebben we hem toch klaar gekregen, en aangezien het een prachtige dag was zijn we meteen naar het park getrokken om een leuke fotoshoot te doen van dochterlief mét haar versie van de Sunny Pants ....






Et voila, tot zover onze Sunny Pants. Ik kan hem alleen maar aanbevelen, probeer het eens eventjes uit en kijk wat het voor jezelf geeft. Maar opgepast: eens je hem aan hebt gedaan en hebt kunnen genieten van het comfort dat hij biedt, zul je nooit nog iets anders willen dragen !

Tot de volgende !







3 opmerkingen: