Pagina's

dinsdag 12 augustus 2014

Een 'afscheid' jurkje

Zoals jullie al dan niet weten ben ik van beroep onthaalmoeder. Ik sta dus dagelijks in voor de zorg van 8 kleine kapoentjes tussen de 0 maand en de 3 jaar. Een heel boeiende job, met voor en nadelen, maar die ik toch met hart en ziel uitoefen. Helaas heeft hij wel 1 groot nadeel: na ongeveer 2,5 jaar moet je afscheid nemen van je kleine kapoentjes die je toch een beetje als je eigen kinderen bekijkt.

En zo is ook het moment gekomen om afscheid te moeten nemen van Robyn, een absolute schat van een meid die een hele tijd bij mij gebleven is. Ze was altijd vrolijk, heeft nooit een traan gelaten toen ze werd gebracht en kon de mooiste glimlach op haar snoetje toveren. Kortom, op korte tijd had ze onze harten veroverd en ze was niet alleen belangrijk voor mij, maar ook voor mijn dochtertje. Ze hadden een goeie band samen en het zal ook voor haar weer wennen worden. 

Voor deze kleine pruts wou ik toch eens gebruik maken van wat ik het laatste jaar geleerd heb bij de naailessen van mijn mama. Tijd om iets anders te geven dan een boekentasje met brood doos. 
Ik besloot dus om een kleedje te maken voor deze lieve meid, en welk stofje kon ik beter gebruiken dan een van mijn nieuwe soft cactus stofjes! Ik besloot te gaan voor het basis jurkje uit SVDHZ.
Een veilige keuze, maar ik vind het bovenal een mooi en elegant modelletje dat ieder kind flatteert! 

Bovendien was het de ideale gelegenheid om mijn nieuwe blinde rits voetje eens uit te testen ... En dat is toch een absolute aanrader, het was de eerste keer dat de blinde rits ook daadwerkelijk lukte. Al blijft het toch wat sukkelen op het stukje dat 'los' zit onderaan de rits, en hoe ik dat kan verwerken als een proper geheel in het kleedje ... Wie hiervoor dus de ultieme tutorial heeft mag deze zeker met mij delen, want ik wil dit toch graag onder de knie krijgen :) 

Inmiddels is het afscheid genomen en zowel de kleine meid als de mama en papa waren tevreden met het kleedje, het was er dan ook eentje dat met onbeschrijflijk veel liefde gemaakt werd ... Ik ga de lieverd missen, maar troost mij met de gedachte dat ik haar toch wel af en toe nog eens zal zien :) 

Bij deze dan ook de foto's van het kleedje, en uiteraard ook de aan foto's, deze zijn wel om privacy redenen zonder gezicht van de flinke meid : 




2 opmerkingen:

  1. Prachtig afscheidscadeautje. Denk dat je veel aanvragen voor kindjes gaat krijgen :-).

    Groetjes
    Tina
    www.driecreatievebijtjes.blogspot.be

    BeantwoordenVerwijderen