Pagina's

zondag 17 augustus 2014

Ik stel jullie voor ... een kaptrui en zoonlief !

Zoals jullie al dan niet weten ben ik niet alleen de fiere mama van een schattige meid van bijna 4, maar ook van een stoere kerel van bijna 9 ! Alleen vind ik niet makkelijk stofjes en projectjes die voor hem geschikt zijn, maar hij voelde zich duidelijk wat verwaarloosd want hij vroeg meer en meer wanneer ik nu EINDELIJK eens iets voor hem zou maken ... 




Aangezien hij echt mijn oogappeltje is, en ik hem vooral niet het gevoel wil geven minder te krijgen dan zijn kleine zus besloot ik dus bewust op zoek te gaan naar een project voor hem. En al snel kwam de kaptrui van SVDHZ naar boven, ik wou deze eigenlijk al een tijdje maken voor de dochter maar durfde er niet aan te beginnen omdat het mij zo moeilijk leek. Maar bij gebrek aan andere beschikbare en geschikte projecten voor mijn stoere bink besloot ik hieraan te beginnen. Toen ik naar een workshop moest in St Niklaas ging ik op aanraden van naar ModeCoupon, en daar botste ik op een toch wel stoer jongens stofje. 
Et voilà, we waren vertrokken voor het aller eerste projectje ooit voor zoonlief.




Het patroon wees zichzelf uit, was snel uitgetekend en uitgeknipt. Alweer ging het verbazend vlot (ja, ik blijf mijzelf verbazen blijkbaar) en de stof werk uitgeknipt. Ik koos voor een katoentje met lycra, geen echte tricot maar wel dikker en warmer dan een standaard katoentje. Het was een zalig stofje om mee te werken, en ook best handig om in elkaar te zetten met de overlock. O ja, er is geen naaimachine aan dit project te pas gekomen, enkel de overlock dus. 



Wel moet ik bekennen dat het toch even vloeken was aan de kap om alle lagen netjes op elkaar te krijgen, maar met wat geduld en traag werken is het toch mooi gelukt. Ook de boordstof was voor mij een eerste keer, ik ben daar altijd wat bang voor geweest :-) Maar ik heb er mij overgezet, heb de juiste berekening toegepast en ze is wonderwel perfect gelukt. Wat ben ik fier op mezelf !




Dus, ik kan deze alleen maar aanraden aan iedereen. Hij is niet moeilijk, zit heerlijk en de maten vallen redelijk goed uit mits je een maatje groter gaat dan de standaard confectie maat. 

Wat echter het belangrijkste is aan heel dit project, is de reactie van mijn zoon. Hij was dolenthousiast, en kon niet wachten om ook een mini fotoshoot te mogen doen zoals hij zijn zus nu toch al enkele keren zag doen. En dus gingen we de tuin in, voetbal erbij en dit werd het resultaat : 












3 opmerkingen:

  1. Zalige blik van tevredenheid! Zo te zien zullen er nog meer zoon-projectjes volgen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik heb dat stofje gewonnen op bolletjeseend.be
    Spijtig genoeg vind zoonlief dat de paarse versie nog net kan voor een pyjama, maar toch niet voor mee op straat te komen als 8-jarige jongen. Resultaat: het ligt nog steeds te wachten... Misschien moet ik hem deze foto eens tonen ;-)

    BeantwoordenVerwijderen