Pagina's

donderdag 12 maart 2015

Bloemenkleedje voor een Bloemenfeestje

Bij Fleur op school hebben ze de gewoonte om 1x per maand de jarigen van die maand
een feestje te geven in een zelf gekozen thema.
De gekste dingen zijn al aan bod gekomen, maar deze keer is het thema 'Bloemen'.
Oké, wat was ik happy want dat is iets dat Fleurtje wel ligt,
ze wil nml enkel nog kleedjes die zwieren en waar liefst ook bloemetjes opstaan.
In plaats van een verkleed kleedje te maken, besloot ik gewoon een écht bloemenkleed te maken.
Vorige maand kocht ik in Opwijk namelijk al een stofje voor een bloemenkleedje,
dus dit thema kwam als geroepen !

Enige probleem, ik had écht geen zin om er aan te beginnen ...
Donderdag (vandaag dus) was het feestje,
en ik besloot op woensdagochtend 10u dat het toch echt wel tijd werd.
Gelukkig koos ik voor een vertrouwd patroon,
het basis patroon voor het bovenstukje uit Stof voor Durf het Zelvers 2
en voor het rokje een halve cirkelrok.

Et voilà, een goeie 4 uur later was het hele ding klaar, makkie!
Euhhh, behalve dan het sluiten van het achterpand onder de rits,
dat ding heb ik toch maar weer 10 keer los gehaald ...
Om de een of andere bizarre reden lukt dat niet zo vlot bij mij :)






Ook een kleine misrekening in de lengte van de rok,
waardoor ik maar een mini zoompje kon leggen,
maar dat stoort eigenlijk niet.

En dus kan ik zeggen, dat ik zeer tevreden ben van dit jurkje!
Maar nog belangrijker, dochterlief deelde mijn enthousiasme
en vertrok vrolijk en blij naar haar feestje.
Happy mom !










Bedankt voor het lezen,
en tot een volgende keer!

Groetjes,
Katrien

8 opmerkingen: