Pagina's

maandag 16 maart 2015

Daltonbroekjes voor jarige opvangkapoentjes


Zoals jullie intussen wel al doorhebben, ben ik onthaalouder.
Dagelijks heb ik 8 lieve kaboutertjes in huis,
en ik hou zielsveel van hen allemaal.

Zij zijn naast mijn eigen kinderen, ook een van de redenen
waarom ik aan het hele naai avontuur begon.
Ik wou op termijn namelijk zelfgemaakte cadeautjes overhandigen.

Vorige keer maakte ik voor mijn 2 jarigen uiltjes uit feest in het knutselbos,
deze keer besloot ik voor de Daltonbroekjes te gaan,
aangevuld met bijpassend zever sjaaltje.

Op het naaicafé zag ik er al enkele passeren,
stuk voor stuk heerlijke broekjes perfect voor 1 jarigen.
Toen Jennifer van Muike Mies met haar stofjes aanwezig was,
botste ik op 2 geweldige tricot stofjes waarvan ik wist dat ze
perfect zouden zijn voor mijn toekomstige 1-jarigen.

Afgelopen weekend gingen we aan de slag,
ik tekende het patroon uit, maatje 92.
Daarmee maakten we het broekje voor ons meisje.
Meteen werd duidelijk dat het te groot zou zijn,
maar het is een luchtig fleurig stofje,
dus tegen deze zomer is dat wel oke!



Het volgende broekje maakte ik een maatje kleiner,
dus tekenden we opnieuw een patroon uit.
Het vosjes stofje was perfect voor ons jongetje,
familienaam Devos ... U snapt het wel.



De broekjes waren zo heerlijk makkelijk om te maken,
ongelooflijk gewoon.
Ik paste wel de boorstof aan de beentjes wat aan.
Het was namelijk voor mij wat te hoog,
dus gebruikte ik slechts de helft van de originele hoogte.



Aangezien ik nog wat stof over had
ging ik op zoek naar een patroontje voor een bijpassend zever sjaaltje.
Ik belande bij de blog van PiekeWieke,
en gebruikte dus haar patroontje, waarvoor dank!
Voor en achterkant zijn beiden in hetzelfde tricot,
maar ik verknipte nog een tetra doek voor binnen in,
kwestie van optimaal te absorberen.




Et voilà, zo waren er twee cadeautjes klaar!
Hopelijk zijn mijn opvang kapoentjes straks tevreden
en de mama's ook ...
Aan foto's kan ik jullie helaas niet bezorgen,
aangezien ik niet zomaar foto's kan delen van opvang kindjes.
Dus jullie moeten het doen met de gewone foto's deze keer :-)



Ondertussen ben ik volop bezig aan de uitwerking
van een 'give-away' en een 'naaidate'
Dus zeker de blog volgen als je op de hoogte wil blijven!

Stof : Groene vosjes en My Mandela - beiden gekocht bij Muike Mies

Patroon : Dalton broekje - La Maison Victor Editie 3/2014
Dubbelzijdig zeversjaaltje - PiekeWieke

Bedankt voor het lezen,
en tot een volgende keer!

Groetjes,
Katrien

5 opmerkingen:

  1. Leuke broekjes! Ik hou wel van die baggy's!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik moet deze duidelijk ook eens gaan naaien!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Echte bofkonten die onthaalkindjes! Hele leuke cadeautjes. Ik ben fan van de vosjes. Wat een leuk stofje!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Echte bofkonten die onthaalkindjes! Hele leuke cadeautjes. Ik ben fan van de vosjes. Wat een leuk stofje!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Amai wat zijn die ouders bofkonten met zo'n onthaalmama

    Tina
    www.driecreatievebijtjes.blogspot.be

    BeantwoordenVerwijderen