Pagina's

zaterdag 16 mei 2015

Julia, een lang uitgesteld project

Zomer 2013 bestelde ik een heerlijk leuk tricot stofje, met peertjes,
en in het roze, lievelingskleur van m'n bloempje.
Ik wist wat ik er mee wou maken,
Dé Julia van Compagnie-M.

Ik zat echter met wat drempelvrees,
het leek mij allemaal veel te ingewikkeld,
ik kon niet overweg met een overlock,
ik hád zelfs nog geen overlock.
Dus het stofje belande in de stoffenkast,
bij de stofjes voor uitgestelde projecten ...

Afgelopen weekend bezocht ik echter De Bonte Fabriek in Sint Niklaas,
daar stond Marthe van Compagnie-M met haar patroontjes.
Ik besliste het mij meteen aan te schaffen,
aangezien dat het enige patroontje was dat ik nog ontbrak.

En gisteren was het dan eindelijk zover,
ik zette mij over m'n vrees heen.
De handleiding werd geprint, het patroon over getekend.
Ik nam hem wel in maat 6 jaar,
aangezien dochterlief van 4,5 jaar nogal groot is.

Ik wou een contrasterende boordstof, maar dat had ik niet in huis.
Ik had wel nog een Punta Di Roma in huis,
en besloot die te gebruiken.
Of dat het beste idee was betwijfel ik achteraf,
want dat rekt toch niet zo goed mee als echte boordstof.
Maar ze kan erin, en dat is wat telt,
bovendien oogt het wel mooi die combinatie,
dus we zeuren niet.

Het patroon is een absolute aanrader,
makkelijk en snel,
zeker als je zoals ik de basis versie maakt.
Echt, ik raad het iedereen aan!

Enige nadeel aan het hele verhaal,
mijn overlock, De Lewenstein.
Om een of andere reden ging de cobinatie tricot en twee lagen PDR niet.
Ik kreeg losse lussen, en als ik een dunner stofje nam had ik ze niet.
Binnenin ziet het er dus niet uit zoals het zou moeten,
of zoals ik het in gedachten had.
Maar gelukkig valt dat langs buiten niet op!

En zo stel ik jullie dus fier m'n meisje voor,
in haar Julia Sweater
én in haar Sunny Pants voor kids :)
Hebben we die aan foto's ook meteen gehad !

Wat vinden jullie ervan?












Bedankt voor het lezen,
en tot een volgende keer!

Groetjes,
Katrien

Geen opmerkingen:

Een reactie posten