Pagina's

donderdag 16 juli 2015

Last Minute reisoutfit (deel 1)


Ik heb er een zware, vermoeiende week opzitten.
Dinsdagavond kreeg ik pijn bij het ademen, tegen woensdag ochtend was het
niet meer uit te houden en ging ik naar de dokter.
Ontsteking van mijn hartzakje, makkelijk te genezen met de juiste medicatie.
Tegen donderdagochtend was het zo erg dat ik me amper nog durfde bewegen.
Telefoontje naar de dokter, en een hele dag op spoed.
De ontsteking bleek wat zwaarder dan gedacht te zijn,
maar de medicatie werd aangepast dus het zou snel beteren.
Vrijdagochtend wederom naar de dokter, ik kon me links helemaal niet meer bewegen,
zelfs de simpelste bewegingen veroorzaakten een helse pijn.
Conclusie : zwaar ontstoken/geblokkeerde trapeziumspier.
Remedie : Medrol, en een hele hoop andere brol.

Ik moest mezelf dus een aantal dagen rustig houden,
een uitdaging op zich want ik zie altijd wel ergens een werkje!

Maandag gingen we dus al aan de slag, met de nodige hulp,
en tegen woensdag kon de pijn me helemaal gestolen worden.
Ik wou een volledig zelfgemaakte reis tenue om mij terug op te peppen.
En dus gingen we aan de slag ...

Als eerste begonnen we aan de Sunny Pants - La Maison Victor.
Ik maakte deze al eerder in tricot, twijfelde sterk aan de maat,
maar was te lui om het patroon te hertekenen en waagde het erop.
Het stofje kocht ik 2 jaar geleden op het stoffenspektakel.
In tegenstelling tot de vorige versie van afgelopen zomer,
ging alles hier vlotjes en zonder enige moeite.
Ik ben dan ook trots op het resultaat, en ze zit heerlijk !



Maar een broek alleen was niet voldoende, neen hoor,
we wilden er ook een makkelijk los topje bij voor tijden de lange autorit.
De Leila Top - La Maison Victor
stond hier ook al een tijdje op het to do lijstje.
Een bezoekje aan Veritas leverde mij de stofjes voor deze creatie op.
Het was wel even zoeken, want ik werkte nog nooit met dit soort stof,
maar al bij al ben ik meer dan tevreden van het resultaat.
Het is geen moeilijk topje om te maken, dus er zullen er nog volgen,
alleen ga ik het patroon wat aanpassen dat het iets losser op de heupen valt.
Lijkt me net iets comfortabeler ...





En zo is mijn outfit klaar, en kunnen we beginnen aan onze lange tocht
naar het Zuiden van Frankrijk, de Languedoc.



Aan foto's zullen we hopelijk daar eens kunnen nemen ... :)

Patronen : Sunny Pants en Leila Top - beiden La Maison Victor
Stof broek : Stoffenspektakel
Stof top : Veritas

Bedankt voor het lezen,
en tot een volgende keer!

Groetjes,
Katrien

Geen opmerkingen:

Een reactie posten