Pagina's

zondag 6 september 2015

Fier om mijn Janneke voor Eleana!

Afgelopen donderdag was het voetbal op televisie,
ik had geen zin om mee te kijken en besloot dus achter de machine te kruipen.

We moesten de zondag erop (vandaag dus) naar een babyborrel
van een poppemietje van 1 maand oud
en ik besloot dus daarvoor aan de slag te gaan.

Even neuzen op de facebookgroep Gratis naaipatronen
bracht mij bij het Janneke van SiskoByMieke
Het patroon werd uitgeprint, alles werd netjes overgenomen
in de juiste maat en de stof werd geknipt.
Ik had diezelfde avond zelfs nog tijd om alle stukken te overlocken.

Toen ging ik even aan de slag met het lezen van de uitleg,
die overigens heel duidelijk is,
wat van dit patroon een absolute aanrader maakt!

Het deed mij even stil staan bij waar ik gestart ben inmiddels 2 jaar geleden.
Ons mama ging mij leren naaien, want ik was op zoek naar een hobby.
Ik hoor haar nog zeggen 'leer eerst maar eens recht stikken' ...
Blinde ritsen, paspel, stolplooien, lostornen, overlocken ...
Het waren allemaal termen die mij tilt deden slaan.
Meer dan eens dacht ik dat het niet voor mij weggelegd was,
dat ik er geen aanleg voor had ...
Het duurde zo vreselijk lang alvorens ik het echt allemaal 'zag'.
En toen was daar plots die dag, dat ik aan de slag ging,
een uitleg las en gewoon begreep wat ik moest doen.
Geen telefoontje meer naar de mama voor hulp, ik kon gewoon zelf aan de slag.
Die dag wist ik dat ik het eindelijk deftig onder de knie had gekregen.

En met dit patroontje dacht ik dus terug aan die beginperiode,
al deze dingen vormen geen onoverkomelijke uitdaging meer,
ik moet er uiteraard nog steeds goed m'n gedachten bij houden
maar ze lukken en ze zien er goed uit ...

Vrijdag ging ik aan de slag, de stolplooien werden ingelegd,
de stukken werden aan elkaar geplaatst,
de paspel werd er netjes tussen gezet,
de blinde rits is effectief blind ...
En het jurkje zag er goed uit!







Vandaag werd het dan nog omgezoomd, uitgestreken en besliste ik er nog een klein fantasietje onderaan aan toe te voegen, iets dat al lang in de kast lag,
maat waar ik nog geen geschikt project had voor gevonden.



En dit is 'm dan, mijn Janneke!
Hoe vinden jullie 'm ???






Bedankt voor het lezen,
en tot een volgende keer!

Groetjes,
Katrien


Geen opmerkingen:

Een reactie posten