Pagina's

dinsdag 6 oktober 2015

Winters snoepjurkje - Candy Jurk van LMV

Ik heb het de laatste tijd nogal moeilijk met het vinden van een project,
begrijp me niet verkeerd, ik heb een ellenlange lijst,
maar het 'juiste' project daaruit kiezen kan een tijdje duren.
De realiteit is, dat ik het eerst elders eens moet zien
om mezelf ervan te overtuigen dat ik het wel mooi zal vinden.
Zo haalde ik de mosterd voor deze jurk alweer bij Kim ...

Tijdens ons naaicafé was ze bezig aan deze jurk,
plots herinnerde ik mij een stofje uit de kast dat perfect zou zijn voor dit modelletje.
Kim maakte er een winterse versie van, met een giga col en lange mouwen.

Dat leek me heel wat leuker dan de zomer versie,
dus ik liet me alweer inspireren.
Thuis gekomen ging ik meteen aan de slag,
het stofje ligt al anderhalf jaar in de kast,
dus het was blij dat het verwerkt mocht worden.
Al maakte ik er eerder ook al een Julia voor Fleurtje mee.

Het patroon tekenen, knippen en de stof uithalen gebeurde allemaal vlot.
De uitdaging was toch wel het verlengen van de mouwen,
ik had hier geen patroon voor en ging op m'n "gevoel" af.
Wat ben ik blij dat het achteraf gezien goed gelukt is.

Het stofje heeft dan 2 weken netjes geknipt in m'n kast gelegen,
ik had geen fut of energie om eraan verder te doen.
Achteraf is gebleken dat ik een virus opgelopen heb,
eentje dat zich uit als klierkoorts,
en dat mij van al mijn energie beroofd heeft.
Elk beetje dat ik nog had, had ik nodig voor mijn werk.

Maar dankzij een goede vriendin en m'n schoonmoeder
kon ik een heel weekend uitrusten, maar écht enorm !
Het deed deugd, en ik voelde me wel weer wat fitter.
Daarom werkten we dan toch het kleedje af.

Ik koos voor een minder hoge col, ook deze werd op gevoel gemaakt.
De mouwtjes werkte ik ook af met een boordje, vind ik netter.
Enkel de zoom stoort me nog, ik zal er alsnog eens met de tweelingnaald overheen moeten als ik wil dat hij stopt met omkrullen.
Maar hé, het zit verder wél als gegoten en ik ben fier op het resultaat.



Toen het kleedje net klaar was, besloot de postbode m'n labels in de bus te droppen.
Dan maar een stukje opnieuw losdoen en het er toch tussen steken!
Alleen had het beter aan de andere kant gezeten,
les geleerd voor het volgende project!
Wat vinden jullie van m'n labeltjes ?!






We namen zelfs de tijd om foto's te maken,
op een speeltuin want mini model had niet veel zin,
maar tegen een half uurtje spelen zegt ze natuurlijk geen nee!






























Patroon : Candy Jurk - allereerste LMV
Stof : stoffenspektakel winter 2013

Bedankt voor het lezen,
en tot een volgende keer!

Groetjes,
Katrien
Follow

Geen opmerkingen:

Een reactie posten