Pagina's

woensdag 30 december 2015

Tinny - Straight Grain

Hoi allemaal!

Hier zijn we weer, na een lange tijd van weg geweest.
Zoals jullie misschien wel wisten hebben we ons huisje verbouwd, daardoor woonden we tijdelijk bij mijn ouders in, en kwam er van naaien niet veel in huis.
Toen we dan eenmaal terug in ons eigen huisje zaten, kwam er nog niet veel van naaien in huis, want het was veel te fijn om gewoon in de zetel te genieten van de rust, stilte en gezelligheid.

Maar, we moesten toch terug in gang schieten en dat deden we met een veel te lang op de stapel gelegd project: De Tinny Jurk van Straight Grain.

Ik zag het stofje Swan Lake van Michael Miller bij Little Vixen en was op slag verliefd, ik wist ook meteen dat ik hiermee de Tinny zou gaan maken, want voor mij is dit een gouden combinatie.

Het patroon werd aangekocht, we tekenden het vlotjes uit, puzzelden met de onderdelen op de stof en gingen aan de slag met de schaar. En daar stopte het verhaal gedurende zeker een maand.

Uiteindelijk werkte ik er verder aan tijdens ons naaicafé, en het ging alweer verbazend vlot vooruit. Tot ik plots begon te sukkelen met de blinde rits, iets dat ik nochtans al duizend keer deed, maar om de een of andere reden bleef de stof er tussen kruipen. Onder het motto dat de volhouder wint lukte het uiteindelijk toch, maar de tijd was om dus gaven we er de brui aan.

Met enkel nog de mouwen en de zoom te gaan bleef het kleedje nog eens een kleine maand liggen, belachelijk eigenlijk als ik achteraf kijk hoe vlot die 2 laatste dingetjes gegaan zijn...
Maar goed, uiteindelijk werd het kleed afgewerkt en staat dochterlief er beeldig mee, al is het wat groot aan haar lijfje. Ik nam nochtans goed de maten, maar blijkbaar doe ik toch nog steeds iets mis waardoor alles net een maatje te groot blijkt te zijn :) Ach, ze kan er maar lang geniet van hebben dan!

Origineel was dit het kleedje voor Fleur haar verjaardag op 19 November, maar door de hele verhuis en alle ongemakken van de verbouwingen raakte het helaas niet tijdig klaar. Maar dat is geen probleem, nu wordt het gewoon haar kleedje om Oud naar Nieuw te vieren :)
De "aan" foto's zullen dan ook voor na de dagen zijn!







Bedankt voor het lezen & tot een volgende keer ! Follow

Geen opmerkingen:

Een reactie posten