Pagina's

woensdag 9 maart 2016

Bla Blomma Jurk



Geïnspireerd door de vele medenaaisters op de groepen en de blogs, begon ik ook aan m'n eerste zomerjurkje ... Ik koos voor de Bla Jurk uit Ottobre 1/2016, maar combineerde die met elementen van de Blomma tuniek uit diezelfde Ottobre.

Zo liet ik de lange mouwen weg, en euhhhh dat is het waarschijnlijk zo een beetje :)

Ik dacht, oke we doen dit wel eens even snel, hoe moeilijk kan een tricot jurkje zonder mouwen zijn.
Juist ja ... je voelt de bui al hangen!

Eerst en vooral ging ik in de mist met de biais van de zakken, deze stikte ik zeer netjes op de zak zelf en niet op het zakdeel van het voorpand. Het tornmesje werd een eerste keer bovengehaald.

Nadat de biais op het correcte deel gezet werd moest de binnenzak erop gezet worden, peanuts. Ware het niet dat ik me misknipt had ... En ja hoor, ik zag de fout pas nadat het zakdeel erop gezet was met de overlock. Jep, daar kwam het tornmesje! En de zakdelen ? Die waren voor de vuilbak.

Bij een derde poging kreeg ik de zakken er eindelijk vlot en correct op. Zover stonden we toch al!

De halsbiais ging wel vlot, maar ik vind het zo een rare techniek om die er eerst op de zetten alvorens de tweede schoudernaad te sluiten. Idem bij de armgaten, eerst de biais erop en dan pas de zijnaden sluiten ... Enfin, zo stond het in het boekje dus deden we het maar zo.

Het omzomen werd ook een uitdaging, nochtans niets moeilijk aan maar de jurk loopt achteraan wijder uit en daardoor ging ik steeds de mist in bij het omzomen.

Maar kom, het hele ding geraakte af, en het resultaat is best oké. Al weet ik niet of het iets is dat ik snel nog zal maken, op zich totaal niet moeilijk maar dankzij dit exemplaar heb ik er niet meteen fijne herinneringen aan :)

En hoe dochterlief ermee staat ? Geen idee, ik heb het zelfs nog niet laten passen ;)









Bedankt voor het lezen & tot een volgende keer ! Follow

1 opmerking:

  1. Ik ben geen fan van de zakjes, maar verder is het een mooie jurk geworden. Ze ziet er ook heel comfortabel uit.

    BeantwoordenVerwijderen