Pagina's

woensdag 9 maart 2016

Sienna Jurk

Ik maakte een week of 2 geleden nog eens een kleedje voor Fleurtje,
het stofje lag al een tijdje in m'n stoffen kast, en toen ik de eerste LMV van 2016 in de bus kreeg wist ik ook meteen dat het ideaal was voor de Sienna Jurk.



De juiste maat kiezen is nog steeds niet m'n sterkste kant, ik vond een 110-116 te klein in m'n hoofd voor m'n 5 jarige, dus ik besloot voor de 122-128 te gaan, de confectiemaat die ze gewoon ook heeft.

Het uittekenen ging vlot, het knippen ging vlot ... het naaien ging iets minder vlot.
Ik heb even in een downlflow gezeten, alles wat ik leek aan te raken ging de mist in.
Toen ik eraan begon vloog het al na een half uur aan de kant, nochtans is het absoluut geen moeilijk project en zit er niets in dat ik nog niet ken.
De dag nadien gingen we met nieuwe moed aan de slag, en doen ging het wel.
Alles raakte vlotjes in elkaar, en het kleedje raakte al snel klaar.

Met veel tegenzin kon ik onze lieve dochter strikken voor een pas sessie, dankzij de lange snoet heb ik ook geen 'aan' foto's want daar had mevrouw ECHT geen zin in.
Jullie moeten het dus nog even stellen met de gewone foto's, ookal heeft ze het intussen wel al 2x gedragen, maar telkens vergat ik natuurlijk foto's te maken ...

Hoe het dan zat met de maat ? Veel te wijd !
Maar als ik zeg veel, dan bedoel ik ook écht veel.
Het had meer weg van een juttezak dan van een jurkje, nu weet ik wel dat het een losvallend model is, maar teveel is teveel.
Ik besloot het simpel op de lossen: jurkje binnenstebuiten aan, afspelden tot het wat meer aansloot, en de hele handel in 1 stuk onder m'n overlock.
Volgens de regels van de kunst ? Vast niet !
Maar het zorgde er wel voor dat het jurkje perfect zit voor m'n koppig meisje, een paar blauwe glitterkousjes en een gouden gilet en ze straalt als nooit tevoren.
En zelfs aan de binnenkant ziet het er nog steeds netjes afgewerkt uit :)

Ik liet wel de grote strik op de rug achterwege en verving hem door een kamsnap,
m'n meisje kennende zou die strik meer los dan vast zitten, net zoals zijzelf!

De eerstvolgende gelegenheid dat juffrouw het kleedje aanheeft beloof ik jullie plechtig nog eens foto's te maken met m'n mini modelletje.










Bedankt voor het lezen & tot een volgende keer ! Follow

3 opmerkingen: