Pagina's

zaterdag 26 maart 2016

Strak plan!

Zoals steeds begin ik altijd veel te laat aan cadeau projecten.
Zondag moeten we naar het doopfeest van m'n neef zijn zoontje, en vrijdag avond moet ik nog van start gaan, uiteraard.
Natuurlijk wil ik dan niet enkel cadeautjes, ik wil deze keer ook eens uitpakken met een matching moeder-dochter outfit! 
Tijd om aan de slag te gaan dus, maar wat staat er dan op het programma? Wel ik som het even op!

1. Susanne voor mezelf 
Het nieuwste patroon van compagnie-M en een absolute aanrader. De cardigan zit heerlijk, en is absoluut niet moeilijk te maken. Dankzij de gedetailleerde handleiding die je erbij krijgt, is dit zelfs voor een beginner een haalbaar project. De mijne zat alvast op nog geen 2u in elkaar. De stof komt van 'n favoriete webshop: Fairytailors.com en is een glamsweat stofje 





2. Susanne voor fleurtje 
Uiteraard ook een patroon van compagnie-M, identiek aan de mijne maar dan in het klein. Aangezien ik nu alles al door had, zat deze echt op een mum van tijd in elkaar. Voor fleurtje koos ik een zachter roze, maar wel dezelfde soort glamsweat stof. Ook van bij Fairytailors.com, heel goeie service! Toen ze hem mocht passen was ze al in de wolken, zeker de grote zakken konden op haar goedkeuring rekenen, want hoe meer plaats ze heeft om iets weg te steken hoe beter!







3. Julie voor Roos 
Alweer een compagnie-M patroon, ook een absolute topper. Eentje dat je volledig met je overlock kan maken trouwens, wat ook altijd handig meegenomen is ;) het patroon had ik al klaar liggen, want ik maakte hem ook al eens voor fleurtje in deze maat. Het is een super makkelijk zittend model, en zelf ben ik ook grote fan van vlindermouw truitjes, dus dit is ideaal. De stof kwam van het stoffenspektakel, daar heb je op een hoek altijd zo een groot kraam vol met rolletjes stof in allerlei soorten en maten. 









4. Kiind jumpsuit voor Sep
Deze maakte ik twee weekjes geleden ook al voor m'n nicht haar zoontje Vic (jaja, babyboom in de familie, en neen wij doen er niet meer aan mee!) dus ik was al vertrouwd met het patroon. Het moest deze keer wel in een andere maat, maar dit is een pdf patroon dat op 5 min geknipt is :) 
Bij het knippen van de stof ging het helaas mis, want ik vergat een achterpand te knippen en had geen stof meer over. Na een speurtocht in mijn stoffenkast kwam ik echter op een groot stuk punta di roma dat net de juiste kleur had om hierbij te passen. En zo kreeg het achterpand een ander kleurtje. Moest ik herbeginnen zou ik het net zo doen, want ik vind hem persoonlijker veel mooier en origineler met een uni kleur achterpand... Het sterrenstofje kwam ook van het rolletjeskraam, net zoals de boordstof. Het patroon is overigens een gratis patroon, te vinden op de site van Kiind.











5. Babymutsje voor Sep
Ook dit kwam 2 weken geleden al eens van onder m'n naaimachine voor Vic, maar deze keer had ik een grotere maat nodig. Ik nam dus de vrijheid het patroon wat aan te passen door het geheel met 3cm te verbreden. Want hoeveel breder is een hoofd nu op 3 maand tijd? Het leek me alleszins ruim genoeg voor een 9 maandertje ;) het patroontje is er eentje van zaaberry (baby hat), helemaal gratis, en wordt ook volledig met de overlock gedaan, je hebt er letterlijk een kwartiertje werk aan. 



6. Zeversjaaltje voor Sep
Last but not least hebben we dan nog het zeversjaaltje van PiekeWieke om de outfit compleet te maken, rond de leeftijd van 6 maand komen er geheid tandjes aan en die veroorzaken een waterval van kwijl ... Zeversjaaltjes zijn dus onmisbaar bij élke outfit! Ook dit is een gratis patroontje dat je kan vinden op de site van PiekeWieke. Ik werkte deze keer het zeversjaaltje wel af met een kamsnap, omdat ik dat toch aangenamer vind dan Velcro. 
Een dikke merci nog eens aan degene die ooit de tip gaf om een gaatje in de stof te maken alvorens de kamsnap te bevestigen, sinds ik die truc toepas mislukken ze nooit meer en sluiten en openen ze perfect!





De Julia en de jumpsuit zijn trouwens voor een broer en zus, en het thema van het doopfeest is stars & stripes, persoonlijk vind ik ze goed bij elkaar en bij het thema passen ... Wat denken jullie? 







O ja, en moeten jullie is het beste weten aan dit hele verhaal? Ik ben begonnen vrijdagavond 19u en was met alles klaar vrijdagavond 23u15!!! Prestatie van mezelf, wat zat ik in een geweldige naai flow die avond :) 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten